6 Haziran 2014 Cuma

Aaah OSEM, Beni Çok Yordun Ama Değdi:)

Merhaba:)

Geçen yıl OSEM spor klübünü devraldık biliyorsunuz.. 

Sistemini yeniledik.. Sadece Spor Eğitimi vermekteydi.. 
Şimdi ise sporu da içinde bulunduran bir Bütüncül Eğitim Sistemi mevcut OSEM'de..

Psikolog, Özel eğitimci, Ergoterapist, Fizyoterapist, Dil ve konuşma terapisti, Çocuk Gelişimci ve pek çok Spor Eğitmeninden oluşan bir ekibi var OSEM in artık.. 

1 yılda OSEM'de gelinen nokta için rapor niteliğindeki bir yazı paylaşmak istedim sizlerle.. Uzuuun bi yazı olacak kendinizi hazırlayın..Tüm sorularınıza cevap bulmanız için hazırladım.. 

Güzel bir haberle başlayalım :) Kamera kayıtlarımız ve tüm veriler gösteriyorki davranış problemleri geçen yıla oranla %46 oranında azalmış:)

Çocuklar aynı çocuklar, hocaların çoğu aynı hocalar.. 

Peki nasıl oldu bu sonuç? 

İşte bu "güçlü" sorunun 3 adet çok basit cevabı var:)
"Bilimsel yöntemler ile ortamı kontrol altına almak ve profesyonel gözlem" 
"Olay olmadan önlem almak"
"Çocuğun dünyasını bilimin ışığı ile anlamak ve kopmadan sakinleşmesini sağlamak" 

Bu sonuç diyorki, neredeyse aynı olan koşullarda davranış problemleri oluşmadan önlemeyi başarmışsınız :)

Ve dahası var gelişim raporları gösteriyorki çocuklar tek hoca bağımlılığından kurtulmuş!

Duyu profil ölçekleri ise ne diyor biliyormusunuz? Farkındalıkları değişik oranlarda artmış, bu da çocukların toleranslarının artmasına olanak sağlar tabiki..
Toleransı artan çocuk daha az davranış problemi gosterir:)))

Biz devraldıktan sonra OSEM e başlayan çocukların hepsi bütüncül sistemin bir parçası olarak kaynaştırma eğitimine devam ediyor! 
Kaynaştırma okullarında kaydı dondurulmuş çocukların ise kayıtlarını aktif hale getirdik.. Okul şansını kaybeden çocuklarımız için ise çevreden okulları ziyaretimize çağırıyoruz.. Hiç olmadı çocuklarımızı yoldan geçen kişilerle kaynaştırıyoruz.. Bari komşularımızla kaynaşsın çocuklar:)) Ya da kaynaşabilecekleri etkinliklere götürüyoruz..
İlla birileriyle kaynaşacaklar taktım bu işe!!! Bu bizim için çok önemli!

Neyse, sonuçlar gösteriyorki tüm bu emeklerin karşılığı alınmış! Son bir yılda çocukların öğrendikleri bilgiler "koşullu" değil "gerçek" öğrenme ile gerçekleşmiş!

Aile eğitimine gelen aileler "gerçek öğrenme" yi ayırd ediyor artık ;)

Üstelik bu gün bir harika sonucu daha hepbirlikte yaşadık.. Masa tenisi müsabakakarında, katılan tüm çocuklarımızın hepsi madalya kazandı! Madalyaların hepsi kendi yaş gruplarında 1.lik ve 2.lik madalyaları bunlar kolay değil:)
Geçen yıla göre çocuklarımızın sportif tekniklerinde ilerleme gösterdiğini fikirlerini aldığımız otoriteler de onayladı, ne mutlu bize:)
Yani yenilenen sistem çocukların spordaki başarılarını bırakın düşürmeyi, sportif becerilerini istikrarlı bir şekilde arttırmaya devam ediyor! 
Ancak beni tanıyorsunuz, asıl konu madalya değil.. Asıl konu sosyal becerilere ne kattığımız.. Herkese örnek oldu orada çocuklarımızın sakinliği, keyifli, huzurlu hali :))
Hep söylüyorum çocuk koptuktan sonra geçmiş olsun. Gerisi bilek gücüne kalmış! 
Asıl marifet çocuğun kopmasını engellemek:)

Bileği değil, aklı kullanmak gerek!
Bizim aslan hocalarımız başarmış görünüyorlar ne dersiniz? :)

Candır OSEM'in yeni nesil koçları.. Allah razı olsun hepsinden.. Hakkım helal olsun hepsine.. 
Şu %46 varya..Davranış problemleri azaldı ya..Şu gelişim raporları varya.. Bu sonuçları gördüm ya.. Kim tutar bizi :) 

Şimdi sıra bunu başarması için tüm ülkeye yaymaya geldi Bütüncül Eğitim Sistemimizi:) 

Çok şükür!

Ama önce ailelerimizi işin içine katmak lazım.. Bu yüzden aile eğitimlerimize çok önem veriyorum.. Niye mi?

Çünkü uzun süredir pek çok aileden aynı hikayeyi dinliyorum..

Türkiye'nin farklı illerinden aile eğitimlerimize gelen anne/babalar şöyle anlatıyor:
Çocuğun davranış problemleri dayanılmaz hale gelince, bir spor klübüne görüşmeye gidiyorlar..
Klasik olmuş artık.. "çocuk kopar, eğitimci bir kahraman edasıyla odaya girer, bir boğuşma olur.. Hoca hep "galip" gelir.. Kopan iki tel saçını aileye fedakarlığının simgesi olarak gösterir.. Alkışları toplar.. Aile iki büklüm olur utançtan ve minnetten.. Ne dese, kaç para dese verecek haldedir.. Sonra "karizmatik" eğitimci derki "ben onun anlayacağı dili biliyorum"..Bana bırakın.. Size çocuğunuzla yaşamayı zevkli hale getiricem.. Onda şampiyon ışığı gördüm.. Ehem ehem, pehem pehem vs..

Artık bizden eğitim alan aileler yemiyor bu şovları..
Ne diyorlar biliyo musunuz gittiği klüpte?

Hoop bi dur sayın "eğitimci".. Noldu içerde? Problem Davranışı çözeceksin ya hani.. Analiz ettin mi davranışın altında yatan sebepleri? "Davranışa müdahale planı" mı hazırladın yoksa 2 dakikada? Belirledin mi pekiştireçlerini? Ne zaman pekiştireçleri keseceksin? Çocuğum pekiştirece bağımlı kalsın istemiyorum..Nasıl söndüreceksin problemli davranışı? Yoksa sadece "ceza" mı kullanacaksın?
Napıcaksın kardeşim anlat!!!

Fiziksel ceza olmasın o kullanacağın dil??? 

Öyleyse orda dur arkadaş! 
Bi dur artık!

Niye biliyo musun?
*Senden öğrendiği o hareketleri çocuğum sonra bana uyguluyor da ondan..
*Ceza, davranışın altında yatan sebebi ortadan kaldırmıyor da ondan..
*Cezayla sinen çocuk sonra "büyük" patlıyor da ondan..
*Senden korktuğu için sakinse, bu denklemden çok korkarım da ondan..
*Sadece senin yanında doğru davranması, benim bi işime yaramıyor da ondan..

Kullandığın yöntemi anlatamıyorsan çocuğuma dokunma!!!

Dokunma arkadaş!
Biliyorum iyi niyetlisin..
Ama bana yetmiyor..
Bisiklete de bindirsen, altın madalya da aldırsan yemezler arkadaş.. Üzgünüm!

Şampiyon olsun istiyorum tabi.. Ama antreman programı benim çocuğumun ihtiyaçlarına göre mi belirlenecek, yoksa senin ihtiyaçlarına göre mi? Senin klübün madalyaları toplasın diye günde 8 saat aynı müsabaka için çalıştırma çocuğumu sakın!!
Sporu ömür boyu sevsin istiyorum ben!
Bıkmasın hiç..
Spor, onun bizimle iletişimi için bir "araç"
olsun.. 
Arada madalya kazansa hiç fena olmaz tabi, kimbilir belki profesyonel sporcu da olur.. Ancak Avrupadaki her profesyonel özel sporcu gibi benim çocuğumun etrafında da spor eğitmeninin yanında psikoloğu ve hatta ergoterapisti olmalı! 

Yaa işte böyle diyor aile eğitimleriyle bilinçlenen aileler..
Farkındalık diye buna denir:)))

Bi taraftan da, Üniversiteden hocalar tertemiz, yeni mezun spor eğitmenlerini staj için yolluyor bize..

3 modüllük teorik eğitimi danışman kadromuzdan, pratik eğitimi OSEMin deneyimli koçlarından alıyorlar stajdan önce.. Ve bizimle çalışmaya başlıyorlar..
"Özel Sporcu Koç"ları onlar..
"Destek Koç"ları onlar..
Yeni nesil eğitimciler onlar..
Tüm umudumuz onlar..
Saolsunlar..

Amacımız zamanla başka klüplerde çalışmaya başlamaları, gittikleri yere bizden öğrendikleri bilimsel yöntemleri götürmeleri.. Öğrenmek istemeyen meslektaşlarını ikna etmeleri.. Bunun için çok uğraşıyoruz.. Yavaş yavaş oluyor..   Güzel olan taraf Aile Bakanlığı, Spor Bakanlığı ve Tossfed de aynı görüşleri paylaşıyor bizimle.. Uzun zamandır sistemi Avrupa standartlarına getirmek için çok ciddi çalışmalar başlatmışlar.. Her yıl daha bilinçli spor eğitmenleri ve çok daha bilinçli sporcu aileleri olacak.. Olacak biliyoruz.. 
OSEM'in yenilenen Bütüncül Eğitim Sistemi Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının "otizm eylem planı" kapsamında yapılan çalışmalarda Türkiye'nin olumlu örnekleri arasında yer almaktadır. 
Biz başardıysak tüm klüpler bunu başarabilir.. 
Seve seve sistemimizi, bilgimizi, eğitimlerimizi öğrenmek isteyen herkese anlatıyoruz.. 
Anlatıyoruz çünkü anlatırken yepyeni birşeyler öğreniyoruz..
Böyle böyle yayılacak Bütüncül Eğitim Sistemi..
İnanıyoruz..

OSEM'in kurucuları sevgili Bedirli ailesine selam olsun.. Ne büyük hizmetmiş yaptıkları.. Şimdi daha iyi anladım.. İyiki oğulları adına burayı kurmuşlar.. :)
Eşime, anneme ve babama da OSEM i devralma kararımda arkamda durdukları için minnettar olduğumu tam da bu anda söylemek istedim..O çocukların bana ihtiyacı var dedim..Beni asla engellemediler..Onlar izin vermese nerdeee:)
Ve başta işletme müdürümüz Burcu Ö. Selanik olmak üzere OSEM in bu günkü haline gelmesi için emeği geçen tüm ekip arkadaşlarımıza sonsuz teşekkürler.. 
Ve danışman kadromuzdan Halime Türkyılmaz, Rukiye T. Genç ve Sinan Türkyılmaz.. Elinizi taşın altına soktunuz..
Bildiklerinizi bıkmadan usanmadan anlattınız.. Anlatmaya devam ediyorsunuz..Kim yapar?! Saolun!
Ve tabii OSEM hocalarından bana inanan ve bizimle kalan canlar! Sizler bilimselliğe gönül veren..Kendini her gün geliştiren..Öğrenen, uygulayan ve çoook başarılı olan çalışma arkadaşlarımsınız..Yeni meslektaşlarınıza örnek olacaksınız:)
Siz huzurluyken çocuklar huzurlu.. Hepiniz huzurluyken ben huzurlu:)

Ben demişken..  
OSEM e çok şey borçluyum aslında.. Bana bu kadar büyük keyif vermesinin yanında, sayesinde buyuk bir acımı unuttum..
Geçen yıl tam da bu günlerde sevgili dedem Yılmaz Oruçoğlu nu kaybettim.. 
OSEM de yapılacak bu kadar çok işle çabuk atlattım diyebilirim.. 
Dedecim, aynen bana dediğin gibi yaptım.. Korkup kaçmadım! Bıkıp bırakmadım! İnandığım yolda hiç durmadan yürüdüm.. Yürüyorum.. Yürüyeceğim.. Ruhun şad olsun!

Sevgiler..



17 yorum:

  1. Damla hanım bu kadar uğraşmanıza teşekkür ederiz. Osem gerçekten çok değişti.

    YanıtlaSil
  2. 👏👏👏uzun zamandır sıkıntılı olduğumuz bir konuya parmak basmışsın Damla kardeşim. Yolun açık olsun.Allah emeklerini boşuna çıkarmasın. Arkandayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba:) desteğiniz için çok teşekkür ederim. Tek ihtiyacım olan bu şuan.. Aileler doğru soruyu sormaya başlayınca herşey kendiliğinden düzeliyor.. Doğru sistemi kurduk, siz de doğru soruyu sorarsanız gerisi kolay:)

      Sil
  3. Biz doğru soruyu soruyoruz ama kimse dinlemiyorki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haddimmi bilmiyorum ama devlete sadece"ne" istediğimizi söyleyerek sonuç alamayız. "Ne" ve "Neden" i anlatmak için yıllardır mücadele verdiniz ve çok iyi sonuçlar aldınız. Sizlerin başarısıyla otizm eylem planı oluşturuldu. Şimdi devlet "nasıl" diye soruyor size bu gerçekten önemli:)

      Sil
  4. Damla hanım size telefon numaramı mail attım. Bize bilginizle destek vermenizi istiyoruz. İsmim B.Derya Akgün. Mailinize ismimi yazmayı unutmuşum.

    YanıtlaSil
  5. Nasıl sorusu için çok güzel bir örnek olmuş. Sizi tebrik ederim. Aileniz sizinle gurur duyuyordur. Nurcan

    YanıtlaSil
  6. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gerçekten çok ilgili ve özveriyle çalışmalar yapıyor bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle Aile Bakanlığı da Spor Bakanlığı da Tosfed de standartları yükseltmek için hazırda bekliyor ve ciddi çalışma yürütüyorlar. Devlet karşılasın noktasında kalmayın nolur! Devlete nasıl bişey istediğinizi de anlatmalısınız. Ben üzerime düşeni yaptım örnek model işte karşınızda duruyor. Bunun için çok büyük emek harcadım. Gerisi size kalmış..Sevgiler:)

      Sil
  7. Hiç merak etmeyin Damla hanım mesaj alınmıştır

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  9. Benim çocuğum 6 yıldır özel sporcu. Hocası askere gidince mahvolduk. Tek hoca bağımlılığı çok kötü bişeu.bu yıl masa tenisi müsabakalarına yollamadım klüptende aldım . Çünkü kazanma hırsıyla çocuğuma çok yüklendiler. Napıcaz bilmiyorum. Niğdeye döndü şimdi. Bize yardımcı olanilirmisiniz oseme göndermeyi istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Paylaşımınız için teşekkür ederim. Keşke tüm aileler yaşadıklarını paylaşsa sizin gibi. Osemi arayıp değerlendirme randevusu alabilirsiniz. Elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. Şuan nasıl?

      Sil
    2. Benim yanımda sakin. Ben çalışmıyorum emekli oldum. Ama dışarıya çıkamıyoruz. İstediği olmayınca kırıp geçiriyor. O yazdıklarınız o kadar doğruki keşke küçükken sizinle tanışsaydık biz. Şimdiden sonra zor dimi? 14 yaşına geldi.tanısı yaygın gelişimsel bozukluk

      Sil
    3. Tabiki zor ancak imkansız değil. Öğrenilmiş davranışı değiştirmek güç tabi. Ancak sakın umudunuzu kaybetmeyin osemde çok zor vakalarla başa çıkar hale geldi ailelerimiz. Spor eğitmenlerimiz ve terspistlerimiz bi değerlendirsin. İyi bir müdahale programı çocuğu rahatlatabilir. Artık olmaz demeyin beyin çok farklı bir yapıya sahip lütfen umudunuzu yitirmeyin çocuktan. Her yaşta bişey yapmak mümkün.

      Sil
    4. Saolun. Bazen çok zor oluyor ama evladım ve çok emek verdik. Gittiğimiz ger yer yapılcak bişey yok diyor almak istemiyor. Siz ilk defa iyi bişey dediniz. Saolun değerlendirme ne kadar? Terapistlerde görecekse ne kadar ödiycez?

      Sil
    5. Tüm değerlendirmelerimiz ücretsizdir:)

      Sil

Yorumlarınızı bekliyorum:) (anonim seçeneğini seçerek direkt yorum yapabilirsiniz)