2013 de bir geleneksel bayram:)

Bildiğiniz üzere kültürümüz, geleneklerimiz gibi konulara fazlasıyla önem veren bir tipim ben..
Öyle "hayırlı cumalar babacığım" dinimizin kültürümüze katkılarının sıkı takipçisiyimdir..
Bu bayram çocuklarımızla birlikte eşimin memleketi Kastamonudayız..
Memleket de memleket hani..
Doğa harikası resmen..
Ilgazı biliyorsunuz..Bir cennet..
Burada kalıp ziyaretler için şehre iniyoruz..
Eşimin tarafında büyükler çok..Ne mutlu.. Halalar dayılarla birlikte bayram bayram gibi oluyor işte..
Çocuklarım el öpüyor..Harçlık alıyor..
Aile içi klasikleşen espriler..
Orta oyun tadındaki geleneksel aile oyunları muhteşem..
Yüzük oyunu örneğin..Yediden yetmişe tüm aile oynuyor bu oyunu..Bilen bilir :)

Kayınvalidem Hacer Sultan bu bayram ziyaretler bitince bizi Daday a götürdü.. Kastamonunun bir ilçesi..
Akıllara zarar bir doğa..
Dadayda Şadıbey çiftliği adlı enteresan bir yere gittik..
Ve bayıldık bayıldık bayıldık!
Atlar..Tavuklar..Sonbaharda rengarenk yapraklı ağaçlar..

Restore edilmiş bir konak.. Muhteşem yemekler.. Neler neler..
4 harika saat geçirdik orada..
Gözlerden uzakta.. Ailemizle sımsıcak..
Hacer sultanla komik muhabbetler..

Ben kayınvalidesini gerçekten seven gelinlerdenim.. 
10 yıldır çeşitli formlarda seviyeli birlikteliğimiz devam ediyor..
Şöyle bi özet geçiyim istedim:
Yıl 2003 "İyi akşamlar ben Damla.. Çağrıya ödev sorucaktım..Hıhı o Damla.."
Yıl 2004 "Hacer teyze şey Çağrı evde mi?"
Yıl 2007 "Hacer anneciğim hoşgeldiniz.."
Yıl 2008 "Annee pilavın kapağını açıyım mıııı?"
Yıl 2010 "Anacuum bu gün yine çok güzelsin.."
Yıl 2013 "Yerim seni Hacer sultan!"

Neyse konumuza dönelim..
Şadı Bey çifliği gerçekten özel bir yer..

Burda mı yaşasak dedirtiyor insana..

Ama en güzeli büyükbabasıyla kızımın geçirdiği özel zamandı..
Bu 4 saat pahabiçilmezdi..
Bürokrasiden uzak.. Politikanın unutulduğu..Saf bir sevgi hali..
Özeti bu fotoğraf..Çok güzel değil mi?
Bayramlar bunun için var.. 
İyiki de var..
Sevgiler..

Yorumlar

  1. Fatma Bölükbaş16 Ekim 2013 13:56

    "kişisel gelişimimde küçük şehirde büyümenin faydalarını es geçemem.."
    demişsiniz.Kendinizi tanıtırken.Benim için de Kastamonu öyle.Şimdi Kastamonu oldukça büyüdü,gelişti eskiye nazaran.Eskiden sosyl aktiviteler yok denecek kadar azdı.
    Ben de dünyamı sizin gibi kitaplarla doldurdum.
    Afyon'u görmedim ama insanını Kastamonu insanına benzetiyorum.Çok yakın bir arkadaşım Afyonlu.Sizin gibi naif bir insandır.Afyon insanına hep kefilimdir.
    Blogunuz çok hoş.Bayram yazınız da çok samimi olmuş.Kastamonu huzur veren bir şehirdir.
    İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim.. Memleketiniz gercekten harika..sevgiler

      Sil
  2. Harika bir yazı olmuş. Bir kitap yazmanızı heyecanla bekliyoruz Damla hanım. Eski yazıları dönüp dönüp okumak ne hoş olur. Arada bunları facebooktan paylaşın yine. Dedenizle ilgili olan yazıdanda çok etkilenmiştim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim:)

Popüler Yayınlar