Çocuk dostu yayınlar! Nerdesiniz?

Merhaba..
Biraz kızgınım.. Evde söylenip duruyorum kendi kendime..
Çağrı da "patlat bi blok sakinleş" diyince yazmaya kara verdim..
Şu an tv de bir program izliyorum..
"İnan bana" diye büyük ihtimalle uyarlama  olan bir program..

Sunucu çocugu( maks 5 yaş) karşısına oturtuyor. Farklı sorular soruyor, çocuk doğru cevap verirse sorun yok. Yalan cevap verirse kafasındaki taç, ışıklı sesli atraksiyonlar yapıyor..
Bi çeşit yalan makinası yani..
Konsept tamam.. Yaratıcılık şahane.. Özgün mü özgün..
Ama kardeşim, çocukla konuşan sunucunun diyologları için sınır olmaz mı?
Karşınızdaki küçücük bi çocuk!!!
Beni patlatan diyolog şu:
Yarışmacı bir kucuk kız çocuk..
Sunucu:Okulda sevmediğin arkadaşların kim?
Çocuk:Demir ve Bora
Sunucu: Neden sevmiyosun?
Çocuk:Yaramazlık yapıyolar hep
Sunucu:Napıyolar mesela?
Çocuk: Beni kızdırıyolar.
Sunucu: Yoksa sen de mi onlarla otnamak istiyosun
Çocuk:Yoo (taç yanıp sönüyor)
Sunucu: Hadi hadiii.. Yoksa sen Demiri seviyomusun?
Çocuk: Hayııır (taç yanıp sönüyor)
Sunucu: Hadi hadiii tacın öyle demiyor ama..
Çocuk: Offf hayır sevmiyorum!!
Dahi sunucu reyting arttırıyor..
Sunucu: Demir sınıftan gitsin mi?
Çocuk: Eveet ( taç yanıp sönüyor) 
Diyolog bööyle sürüp gitti..
Çocuğun suratındaki ifadeyi görseniz..
Sınıfta çıplak kalmış gibiydi..
Yavrum o ortamdan kurtulmaya çalışıyor etrafa bakıyor, tacı çıkarmak istiyor..
Neyse ayrılan süre bitti de çocuk kurtuldu!!!
Pedagog yok mu ekipte? Hadi onu geçtim bi Psikolog olsun.. Hadi onu da geçtim bi anne de mi yok?


Çocuklarla ilgili yayın yapmak için iki kere düşünmek gerek..
Bitmedi..
"Çocuklara zararlı çocuk yayınları" peşimi bırakmıyor:)
Kızıma(3yaşında) "kardeş" temalı hikayeler oyunlar seçiyoruz.. Farkındalık dönemindeyiz.. Kardeşi 1 yaşına geldi:)
Neyse "Ninaya kardeş geliyor" isimli bir kitap almışız.. Almaz olaydık..


Hikaye kitabı diil, gerilim kitabı!!
Annesinin hamileliği boyunca, kardeşiyle ilgili karanlık bi kabus Ninayı rahat bırakmıyor..

Sonra bebek doğuyor annesi Ninayla hiç ilgilenmiyor..

Falan filan.. Sayfalarca kardeşin hiç de iyi bisey olmadığını ispatlamak için kendini helak etmiş yazarı..
Sonra son sayfada sadece son sayfada aaa meğerse Nina yanlış anlamış..Aslında kardeş güzel bişey teması islenmiş.. 
Allah razı olsun.. Lutfetmişler..

Kitabı Alya'ya okurken acayipliği farkettim.. Konuyu nasıl değiştireceğimi bilemedim.. Uydurdum bişeyler:)
Sonra da kitabı yok ettim:))

Bu ne yahu??
Biz küçükken Ayşegül serisi vardı.. Hala var çok severek okuyoruz kızımla:)
Tv lerde "Adile teyzenin kuzucukları" formatının artık prim yapmadığının farkındayız.. Ama güzeldi :)
 Ya da hiç değilse "Adam olacak çocuk" formatı hepimize çok iyi gelir bence..

Mutlu çocuklar mutlu yarınlar diye boşuna söylenmiyor..
Bazen kayınvalidem, annem "biz tabi daha bilinçsizdik" diyor.. Hiç de bile! 
Tam tersine çok bilinçli olduklarını düşünüyorum..
Sapıtan biziz..
Nerde ipin ucunu kaçırdık bilemiyorum..
Bi anne olarak rica ediyorum..
Çocuğun çocukluğunu anlayamasak da saygı gösterelim..
Sevgiler..




Yorumlar

Popüler Yayınlar