B.E.S.T sistemi Çorlu'da

Merhabaaa:)

Gururluyumm!

Bu hafta Damla Eğitim Danışmanlık Merkezinin bir ürünü olan B.E.S.T kurumsal işletme sistemini merkezlerine kurmak isteyen güzel insanlarla birlikteydim..
Çorlu da Marmaram Özel Eğitim Anka merkezinin sahibi, Dr.Gülçin Babaoğlu ile benim bir aile seminerim için geldiğinde tanıştık.. Sistemimizi biliyordu.. Blogumun sıkı takipçilerindenmiş:)

Kendisine hayran oldum! İnanılmaz başarılı, iyi yürekli ve organize bir insan.. Ve seve seve B.E.S.T sistemine uyumlu hale gelmeleri için eğitim vermeyi kabul ettim..

Bir yeni macera daha başladı anlayacağınız:)

Öncelikle bilmeyenler için B.E.S.T sistemini biraz anlatayım. Bu bizim kendi özel eğitim kurumlarımızda kurmak üzere geliştirdiğimiz bir kurumsal işletme sistemi. 

Değerlendirme prosedüründen, etik ilkelerine, aile destek programından, personel hizmetiçi eğitimlerine, muhasebe programından, kurumsal iletişime, kitapçıklarından, yazılımına ve eğitimcilerine kadar herşeyi biz kokan bir sistem bu B.E.S.T :) 

Tüm hukuksal hakları bizde saklı olduğu için B.E.S.T e uyumlu çalışmak isteyen kurumlar Damla Eğitim Danışmanlık'tan 3-6 günlük yoğun bir eğitim alıyor. Sistemi tüm püf noktalarına kadar öğrenebiliyorlar. 

Bu sistem sadece özel çocuklarla çalışan merkezler için uygun.. 
Temel prensibimiz multidisipliner çalışma ve bütüncül yaklaşım.. Herşeyin merkezinde aile ve çocuğu bulunduran bir sistem anlayacağınız..

Marmaram grubu diyorum çünkü aslında İstanbuldaki Anka Otizm Spor ve Yaşam klübü ile güzel bir ortaklıkları var.. 
Anka Türkiye'de bu işi hakkıyla yapan klüplerden birisi.. Marmaram ile birlikte çalışıyorlar.. Çok güzel başarılara imza atıyorlar..

Dr.Gülçin hnla birlikte 7 kişi geldiler.. İçlerinde fizyoterapist, dil konuşma terapisti, özel eğitimci ve spor eğitmeni olan sağlam bir kadro olarak gelmişler.. 

İnanılmaz tatlı ve neşeli insanlar.. Herbiri kendi alanlarında işlerinin piri olmuş uzmanlar..Harika kocaman bir binada yaklaşık 50 kişi çalışıyorlar.. Kurum sahipleri maddi manevi full destek kuruma.. Ticari kaygıyla kurulmuş bir merkez değil, en sevdiğim:)
İhtiyaçları olan tek şey birlikte koordineli çalışmaktı.. Böylece işlerine daha rahat kafa yorabilecekler, gereksiz yükleri atabilecekler ve en önemlisi ekip ruhu ile başarılarının tadını çıkarabilecekler..
Başladık çalışmalara..İlk 3 gün Çözüm ortağımız ICTTR ekibi bize geldi.. ICTTR den "koçluk" mesleğinin inceliklerini ve çeşitlerini öğrendi Gülçin hanım.. B.E.S.T sisteminde yönetici olan birinin alet çantasında olmazsa olmaz bir meslektir koçluk. Başarıyla tamamladı eğitimleri..
Sonraki 3 gün B.E.S.T sisteminin temel kurumsal eğitimlerini aldılar benden.. 
Kurumsal Danışmanlık ve Koçluk hizmetimizin son damlasına kadar keyfini çıkardılar:) 
B.E.S.T sistemiyle uyumlu çalışan bizim uzmanlarımızla tanıştılar.. Kaynaştılar.. 
B.E.S.T sadece uzmanlar ve aileler için kurulmuş bir sistem değil.. İşletme müdürlerinden, temizlik görevlisine, şöförlerimize kadar herkes sistemin bir parçasıdır. Bunu görmek çok hoşlarına gitti.. 65 farklı meslekten kişiyiz biz.. Hepimizin huzurla koordineli çalıştığını görmek onlara iyi geldi.. 

B.E.S.T sistemini öğrenmeleri.. benimsemeleri ve hemen uygulamaya geçmeleri ise bana iyi geldi:) 
Hayalimin gerçekleştiğini görmek tuhaf bi duygu.. 
Bambaşka bir şehirde bambaşka kocaman bir ekip B.E.S.T sistemini uyguluyor  :)  Blogumda "Ne iş yaparım" butonunu tıklarsanız ne hissettiğimi daha iyi anlayabilirsiniz..
Toplam 6 gün Damla Eğitim Danışmanlık Merkezinde birlikteydik..  Onları uğurlarken aynı dili konuştuğumuz yeni dostlarımızı özleyeceğimi farkettim.. 
Kolay değil emeğimi emanet ettim onlara.. B.E.S.T sistemi soğuk bir sistem değilki, yaşayan nefes alan bir canlı benim için.. 
Bu sisteme dahil olan hemen herkesin dediği gibi B.E.S.T bir yaşam biçimi :) Artık Çorlu'daki özel çocuklara kaliteyi taddıracak B.E.S.T gönüllüsü uzmanlar..

Marmaram ekibi son gün B.E.S.T sistemini kendi dilleriyle yazıya döktüler
Ancak en etkilendiğim yorumu ise beni bir kareograf, B.E.S.T i ise bir kareografi olarak gören, işitme engelliler öğretmeni Nazlı hanım yazmış.. 

Nazlı hanım diyorki;

"Hepimiz bir dans yarışmasının halk oyunları için sahnedeydik. Günde 8 farklı oyun oynuyor sonra jüriden dönüt almaya çalışıyorduk. Bazen yakınıyorduk, çok iyi dans etmiştik halbuki, bu jüri neden bunu görmedi diyorduk. Sonra ekip lideri çözümü gördü. "Sizi biriyle tanıştıracağım" dedi. Kareograftı o, hepimizin ayrı ayrı ne de güzel dans ettiğimizi söyledi bize, fakat ayrı ayrı! Bize bir kareografi önerdi. Evet işte buydu eksik! Herkes sahnede en kenarda, kimimiz en ortada kafamıza göre dans ediyor sonrada beğenmedi diye topu jüriye atıyorduk meğer. Bundan böyle aynı müzikte, aynı ritmde dans etmeli, kimi zaman bir kısmımız sahneden çıkmalı ve en önemlisi oyunun solosunu juriye yaptırmalıydık :)"

Yaptığımız işi keyifli bir dans olarak gören, ailelerimizi ve çocuklarımızı ise jüri olarak gören bu genç arkadaşlara emanet çocuklarımız! 

İşine bu kadar büyük saygı duyan tüm uzmanlara selam olsun..  
Siz varsanız çocuklarımız güvende demektir..

Sevgiler

Yorumlar

  1. Damla hanım çok heycanlandım. Biz mersinde oturuyoruz. Bir villamız var yaşam klübü yapmak istiyoruz minik oğlumuz yakup için çok istiyoruz kaç yıldır bunu. Burada bu şeylere çok ihtiyaç var. Acaba eğitim alsak bizde best kurabilirmiyiz

    YanıtlaSil
  2. Merhaba:) eğitmenleriniz hazırsa neden olmasın? Nasıl bişey kurmak istediğinizi, kaç kişi olduğunuzu ve mesleklerinizi/görevlerinizi bize yazarsanız size yardımcı olmaya çalışırız. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Furkan oruç merkezini eskişehire kurmayı düşünürmüsünüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok başında durmadığımız biryerin adına kardeşimin adını veremeyiz üzgünüm o isim bizim kıymetlimiz:)

      Sil
    2. Çok mantıklı. Bu soruyu sorduğuma utandım pardon:) sizinle ortak olmak için nasıl bişey yapabiliriz

      Sil
    3. Birlikte proje yapabiliriz, sizin açtığınız bir kuruluşa best sistemini kurabiliriz, size danışmanlık verebiliriz. Ancak ortak bir kurum kuramayız üzgünüm.

      Sil
  4. Ben sizinle osemin sahipleri gibi bir birliktelik yapmayı çok istiyorum nolur yanlış anlamayın. İsmim nagehan size mail attım. Benimde bir oğlum var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nagehan hanım ilginize teşekkür ederim. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. Ortaklık mümkün değil ama zaten bu lazım da değil. Mailinizi görmemişim yrn size döneceğim. Söz veriyorum

      Sil
  5. Dr.Gülçin Babaoğlu ile cook eskiye dayanan bir ahbaplıgınız dostlugumuz vardır. İstanbul Universitesi İstanbul Tıp Fakultesi... Kutuphanesi deyince anımsar mı bilmem.. adımı yazmıyacagım

    YanıtlaSil

  6. Tabi ki çok çalışkan, gayretli, o dönemki tüm asistanların hayatında önemli bir yeri olan kütüphane memurumuzu ben de, eşimde çok net hatırlıyoruz. Hatırlanmaz mı? O dönem ki bilgisayarlar hayatımıza daha yeni yeni girmiş, nerede bugünkü gibi bilgisayarlarda akıcı klavye kullanmak , tezlerimizi elde yazıyorduk, ve kütüphane memurumuz bize bu yazıları bilgisayara aktarıyor ve çıktı alıyordu, teknoloji alanında nereden nerelere gelmişiz :) Ben ve eşim kendisine sevgi ve saygılarımızı iletiyoruz. Gülçin Babaoğlu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim:)

Popüler Yayınlar