16 Temmuz 2014 Çarşamba

Öğrenme Güçlüğü ve Bütüncül Eğitim

Merhaba:)

Huzurluyumm!

Bu yazımda size A adında bir özel adamdan bahsedeceğim..

Arkadaşım Gökben,  bundan 8 ay önce ısrarla bir anneyle konuşmamı istedi.. 

Anne telefonda enteresan bir disleksi vakasından bahsediyordu.. 

Damla eğitim Danışmanlık Merkezine çağırdık.. Acayip bilinçli bir anneydi.. Yemiş yutmuş tüm eğitimleri.. Sadece ihtiyacı olan, hepsini birleştirecek bir bakış açısıydı..
Ona sistemimizi anlattım.. Aile eğitimi tadında bir görüşmeden sonra uzmanlarımıza emanet ettim.. 
Ve çalısmaları izlemeye başladııım:)
Bizden eğitim alan çocukların gelişim raporlarını okumak en büyük keyfim:))
Yeni bir B.E.S.T çalışmasıyla daha karşınızdayız efem:)

A'nın bize güvenmesi önemliydi.. Sınavından geçtik ve başladık çalışmaya:) 

Fzt. Rukiye hanım sistemdeki sorumlu hocasıydı Yarkın'ın..
Aynı zamanda Duyusal Bütünleme Terapi seanslarına giriyordu.. Terapi sürecinde çocuğun alarmda olan duyusal sistemleri yavaş yavaş sakinleşmeye başladı..  
Dokunma hassasiyeti ve vücut farkındalığındaki düşüklük nedeni ile kalemi aşırı sıkı tutuyordu. Kısa sürede eli terlediğinden ve normalden daha fazla efor harcayıp yorulduğundan yazı yazmayı sevmiyordu.. 

Akademik destek vermeliydik..Öğrenme güçlüğü üzerine çalışan psikologumuz Meryem hocaya yönlendirdik çocuğumuzu..

Rukiye hn ile ortak program takip ettiler.. 

Biri farkındalığı arttırdı, diğeri farkında olan çocuğa ihtiyacı olanları öğretti :) 
Paaas ve goool:)

Kendini tanımaya başlayan A, yaşadığı sıkıntıların çoğunun, o isterse halledilebilir bir nedeni olduğunu öğrendiginde çok rahatladı.. Espirili konuşkan bir çocuk oldu..Ve sosyalleşmeye başladı :))

Bu genç adam, kısa zamanda kendine güvenli yürüyüşüyle, sakin ve anlaşılır konuşma performansıyla, derslerindeki başarısıyla dikkat çekmeye başladı:)  
Zaten "harika" bir çocuktu A, şimdi ise kendine güvenen, başarılı ve tabiki hala "harika" bir birey oldu:) 

B.E.S.T sisteminde her çocuk bir projedir! Ona özgü, "butik" çalışmak gerekir..
Bu sistemin olmazsa olmazı aileye "farkındalık" yaratmaktır.. 

Zaten bilinçli olan annenin,"neden ve nasıl" farkındalığı da artınca "A'nın projesinde en iyi ekip arkadaşımız oldu:) 
Bu seansları A sadece haftada bir seans aldı. 

B.E.S.T sistemi sayesinde aynı dili konuştuğumuz anne, evde verilen her programı uyguladı.. 

4 ay gibi bir sürenin sonucunda bu ekip çalışmasıyla A'da yukarıdakilere ek olarak başka ciddi değişiklikler de olmuş tabi..

Mesela Matematik notu, 39 dan 74 e yükselmiş A'nın.. Sadece kendi gayreti ve annesinin evdeki desteğiyle başardı.. Belki de bizden hiç matematik desteği almadan halledecek kimbilir:)

Bakın annesi Selma hanım ne güzel anlatmış bu süreci.. Buyrun kendisinden dinleyin..

Zordur disleksili bir çocuğun annesi olmak. Öyle hafife alınacak bir iş de değildir üstelik. Uzun, upuzun bir soluk ister derinlere dalmak için. Ama onlar bize tanrının armağanıdır. Yeryüzüne inmiş yıldızlardır. Onlar şanstır. Doğru yolları bulabilirsek şayet, nihai yerleri yine gökyüzüdür.

Biz oğlumuzun disleksi olduğunu 2013 yılının ocak ayında öğrendik. 6. Sınıftaydı. O günlere kadar ne zorluklarla geldiğimizi, tanısını alana kadar oğlumuzun da bizim de ne sıkıntılar yaşadığını anlatıp, tekrar o günlere dönmek istemiyorum.

Ancak şu bir gerçek ki, disleksili bir çocuğun annesiyseniz, Türkiye’de kaderinizle başbaşasınız. Ne yana gideceğini şaşırmış acemi bir şoför gibi direksiyonun başında kalıveriyorsunuz.

Geçen şu sürede çok iyi anladım ki; çocuğunuza yardım edebilmek için ilk önce disleksiyi çok iyi tanımalı ve çocuğunuzdaki varlığını bir kusur gibi görmeden kabul etmelisiniz.

Bir çok şehirde bir çok rehabilitasyon merkezleriyle görüştüm. Albenisi çok,  içi boş pek çok yere girdim çıktım. Üç haftada bu sorunu tamamen çözebileceğini iddia eden şarlatanlarla tanıştım. Dedim ya, kaderinizle başbaşasınız.

Tüm gördüklerim neticesinde rehabilitasyon merkezlerine karşı aşırı soğumuş, hatta tamamen karşı olan bir anneydim artık.

O sırada Benal S. Yardımcı ile tanıştık. İlk günden itibaren bilgi ve sevgisiyle kucakladı oğlumu. Planlı ve hedefi belli bir çalışmaydı onunla yaptığımız. Hafıza ve öğrenme teknikleri en çok üzerinde durdugumuz alandı. Oğlumu nasıl çalıştırmam gerektiğini ondan öğrendim. Ve bir yılın sonunda Yarkın icin yapabilecekleri bittiginde..  Tüm profesyonelligi ve dürüstlüğü ile bizi yeni yolumuza uğurladı..

Yeniden arayışlara başlamıştık..
Bir dost sohbetinde, oğlumdan bahsederken, arkadaşım bana Damla Hanım’dan ve merkezlerinden bahsetti.  
Oralar da bir tür rehabilitasyon merkeziydi ve “hayır,olmaz”dı benim için. 
Yine de aradım Damla Hanımı. 
Öyle güvensizdim ki, ilk randevuya oğlumu götürmedim. 
Fakat gördüğüm samimiyet karşısında denemek istedim.. Sadece bir görüşme:)

Ve Yarkın’la o kapıdan girdiğimizde bizim için hayat yeniden kurgulanmaya başladı. 

Orada ilk gün Rukiye Hanım ile tanıştık. Öyle şeyler soruyordu ki bana, bilmesem, kesin Yarkın’ı tanıyor diyeceğim. 

Bizi dislekside yeni, yepyeni bir durumla tanıştırdı bu görüşme. 

Aslında disleksinin temellerinden birine indirdi demek daha doğru olur. “Duyusal Bütünleme”

Duyunun hayatımızdaki önemini şimdi daha iyi anlıyorum. Taktil (dokunma) duyusunun aşırı hassasiyetiyle, banyo yapamayan oğlum, şimdi keyif alarak banyo yapıyor. 

Farkındalığındaki düşüklük nedeniyle iki büklüm uyurken,
Şimdi rahat ve derin uyuyor..

Yağmurda kapüşonunun altına saklanırken, şimdi yağmur damlalarının yüzüne dokunmasından haz alıyor. 

Dengesini sağlamakta zorlanırken, şimdi kaykaya binebiliyor.

Ve tabi oglumun Cem abisi sayesinde artık bizim skolyozumuz yok:)

Oradaki yaklaşım gerçekten çok ilginçti.. Farklı tanılardaki çocuklardan olumsuz etkilenmemesi için Yarkın'la merkezdeki başka çocuklar arasındaki farklar hakkında konuştular.. B.E.S.T sisteminde bu tür çalışmalara "koçluk" sohbeti diyorlar:) Yarkın'a bu çok iyi geldi.. 

Ve bir de Meryem Hanım'ın okuma ve yazma eğitimleri.. Bir öğretmen sabrı, bir anne şefkati ve eğitimci profesyonelliği ile birleşmiş verimli çalışmalardan sonra, artık oğlum daha hızlı okuyor ve okuduğunu anlıyor..

Ve gelelim sonuca… Ben Furkan Oruç Merkezinde ne öğrendim?  Disleksi yalnızca akademik bir sorun değildir. 

Ancak bütüncül yaklaşımlarla bir sonuca ulaşılabilir. 

Sözün özü; zemini düzeltmeden gaza basarsanız şayet, sadece patinaj yapar yol alamazsınız!

Ne güzel anlatmış Selma Hanım, kalemine sağlık..

Bir de alternatif senaryoyu düşünelim..

Benal hanım "herşeyi ben yaparım, hep benimle kalın" diyebilirdi.. Demedi.. Fırsat verdi..

Arkadaşım Gökben "tanımadığım çocuktan banane" diyebilirdi.. Demedi.. Şans verdi..

Bizim ekip "hepimiz aynı dili konuşmasak da olur" diyebilirdi.. Demedi.. Güven verdi..

En önemlisi A'nın annesi "işe yaramıyor denemeyi bıraktım" diyebilirdi.. Demedi.. Emek verdi..

Ve bir genç adamın hayatı değişti..
Herkese kıssadan hisse:)

Sevgiler..


Not:
Sizin de çocuğunuz bunun gibi yoğun bir çalışmadan faydalansın ister misiniz? Hem de hiç ücret ödemeden?

Yukarıdaki çalışma gibi disleksi ve öğrenme güçlüğü konusunda çalışıp başarılı olduğumuz pek çok ailemiz var. 

Eylül ayında Ankara Üniversitesinden Prof. Dr. Gülsen Erden ile birlikte bu çalışmalarımızın etkililiğini ölçmek üzere bir çalışma başlatıyoruz. 

Çalışma ve katılım koşulları aşağıdaki gibidir:
1.Bu çalışma en az 60 kişilik bir örneklem ile yapılacaktır
2.Çalışmaya Eylül'de başlayacağız. Kabul edilen her çocuk,1 ay boyunca eğlenceli ve yoğun bir programa dahil edilecektir :)
3.Örneklem grubu taraması ağustos ayı boyunca yapılacaktır. 
4.Çocuklarımızın ilk öğretimde olup, okulda okuma yada yazma konusunda güçlük çekiyor olması başvuru için yeterlidir.
5.Tanı almamış başvuran çocuklarımızın psikologlar tarafından yapılacak olan testler ile çalışmaya uygunluk seviyesi ölçülecektir. 
6.Çalışma boyunca çocuklarımızın aileleri de B.E.S.T sistemine uyumlu yoğun aile eğitimlerimize alınacaktır. 
7.Çalışmanın tüm sonuçları ile  çocukların kimlik bilgileri eşleştirmesi ve görüntüleri aile ile karşılıklı olarak imzalayacağımız gizlilik sözleşmesiyle gizli tutulacaktır. 
8.Çalışma, Bünyemizdeki kuruluşlardan Damla Eğitim Danışmanlık ve Furkan Oruç Özel eğitim merkezlerinde gerçekleştirilecektir.

B.E.S.T sistemiyle ilgili detaylı bilgi almak isterseniz, sizi Damla Eğitim Danışmanlık web sitesine bekleriz..

Bu çalışmaya başvuru yapmak için 03122415117 nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.





7 yorum:

  1. Size gorusmeye gelmeyi tanısmayı cok istiyorum. Benim de kızım disleksi. Ustelik ucretsiz terapi calısması yapıyormussunuz. Saka gibi! Harikasınız..

    YanıtlaSil
  2. Gökben hanım cenneti garantilemiş:)

    YanıtlaSil
  3. Damla hanım siz bir meleksiniz! Kendinizi bu yazıya yazmayı unutmuşsunuz asıl siz niye uğraşayım bu çocuklarla diyebilirdiniz demediniz.

    YanıtlaSil
  4. Gülsen hocam şahane bir insandır. Böyle bir çalışmada size büyük faydası olacaktır. Böyle çalışmalar bizleri mutlu ediyor. Tebrik ederim. Nazlı

    YanıtlaSil
  5. Damlacım seni ilk gördüğümde özel bir kadın olduğunu anlamıştım.. Kalemine yüreğine sağlık öyle güzel ifade etmişsin ki duygulanmamak elde değil.. Senin o güzel yüreğin olmasa asıl ben seni arayamazdımmm.. Ama dedim ya ilk gördüğün an fark etmiştim..Çalışkan, kedini yaptığı her işe adamış, başarılı, bir o kadar mütevazi, aynı zamanda da çok güzel iki çocuk annesi, üstelik de gencecik bir kadın..İşte dedim Atatürk Türkiye’sinin kadını.. Seni öpüyor daha nice hayatlara böylesi dokunabilmen umuduyla çalışmalarında başarılar diliyorum.. Gökben...

    YanıtlaSil
  6. Projeye katılmak için merkezinize geldiğimde çok üzgün ayrıldım. Size ve tüm ekibinize hayran kaldım. Çok zor şartlarda geleceğim ancak sizi gördükten sonra başka bir kuruma devam edemem. Bu yazıyla tanışmamızı sağladığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Aglayarak okudum. Ne guzel. Yalniz degiliz. Kocaman tesekkurler.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı bekliyorum:) (anonim seçeneğini seçerek direkt yorum yapabilirsiniz)