El Yapımı Oyuncakların Mesajları

Merhaba:)

Umarım bayramınız güzel geçiyordur..

Bizimki fena diil, artık aramızda olmayan büyüklerimi en çok bayramlarda özlüyorum..

Çocukluğunuzda bayramları küçük bir şehirde, tüm neşesiyle dibine kadar yaşadıysanız ve artık metropolitan bir şehirde yaşıyorsanız ne demek istediğimi anlarsınız:)

Herşey yolunda amaaa, tadı yok sanki..

Neyse bunları boşverelim, konumuz oyuncaklar..

Daha doğrusu el yapımı oyuncaklar:)

Ben her çocuğun el yapımı birkaç oyuncağı olması gerektiğine inanıyorum.. Ve bu meseleyi hakikaten önemsiyorum..

Neden mi?

El yapımı bir oyuncağın, çocuklarımız için pek çok faydalı bilinçaltı mesaj içerdiğini düşünüyorum de ondan :)

Annen senin için emek verdi..
Elimden bu kadarı geliyor..
Sadece senin için yaptım..
Benim için özelsin.. 
gibi pek çok mesaj o oyuncak sayesinde çocuğumuzla buluşuyor bence..

Ve tabi başka etkileri de var..

Mesela el yapımı oyuncaklar sıcak ve samimidir..
Mütevazidir..
Kendi halinde olmayı öğretirler insana..

Şaşalı ambalajları yoktur..
Yarışmazlar kimseyle.. 
Kendine yetmeyi öğretirler insana.. 

Makinalarda üretilip, dayanıklılık testini geçmedikleri için narindir el emeği oyuncaklar..
Nazik davranmazsak çabucak aşınır kırılırlar..
Değer vermeyi, itinalı olmayı öğretirler insana..

Evimizdeki malzemeden çıkan uydurmasyon oyuncaklardır onlar..
Pek çok kusurları vardır..
Onları sempatik yapan da bu kusurlardır..
Birini olduğu gibi sevmeyi öğretirler insana..

Kendine özgüdür el emeği oyun arkadaşları..
Trendleri, modaları yoktur..
Zamansızdırlar..
Özgün olmayı öğretir insana..

Benim çocuklarım o kadar oyuncak arasından neden en çok onlarla zaman geçiriyor diye düşündüm bu gün..

Cevabı yazarken buldum sanırım..

Çocuklar yalın, samimi ve özgün olan herşeye karşı büyük bir ilgi duyuyorlar aslında..

Onları abartılı kusursuzluk çemberine hapseden biz büyükleriz belkide..

Eğer siz de benimle aynı fikirdeyseniz, alın elinize birkaç artık malzeme.. Özgürsünüz:)

Elinize ne kolay geliyorsa.. Kağıt, Örgü, kumaş, taş, hamur ve hatta çamur bile uygundur siz istedikten sonra :)

Beğenmez demeyin..
"Sana bi süprizim var" sihirli cümlesi ve beden dilinize yansıyacak samimi bir coşku yeter onu da heyecanlandırmak için..

En kıymetlisi olacak sizden gelen oyuncak..
Damla demişti dersiniz..
Benden söylemesi..

Sevgiler:)

Not:
Biraz fikir edinmek isterseniz internette araştırmak için anahtar kelimeler,
hommade toy
hand made toy
Rock painting
Paper toy projects
Amigurumi
Crochet toy
Tilda toy  gibi devam ediyor :)

Ve ziyaret etmek isterseniz instagram hesabıma beklerim.. Orada kendi çalışmalarımı paylaşıyorum:)









Yorumlar

  1. Sevgili Damla hanım, mütevaziliğinizi taktir etmemek elde değil. Sizi severek takip ediyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederim:)

Popüler Yayınlar