20 Nisan 2016 Çarşamba

Kabuslar ile Başetmesine Yardımcı Olmayı Biliyor musunuz?

Günaydın🌸 İşinize yarayabileceğini düşündüğüm bir diyolog daha geliyor: 
Sabah koşa koşa yanımıza geldi. Kötü bi rüya görmüş. Ağlamaklı hafif.. Alya:Rüyamda Lokumun (ananesinin kedisi) gözüne bastım 
Damla: (Sarıldım) Sonra noldu?
Alya: İnsan gibi ağlamaya başladı Lokum
Damla: Sonra noldu?
Alya: Birden uyandım.
Damla: Lokuma bastığında nasıl hissettin? 
Alya: Korkmuş
Damla: Lokum nasıl hissetti?
Alya: Acımış hissetti (buradan yürüyeceğim, acıma hissini dindirebileceğine çalışacağım) 
Damla: Gerçek hayatta böyle bişey olsaydı ne olurdu?
Alya: Nasıl yani? (Rüyanın etkisinden çıktığı an😎)
Damla: Rüyalar beynimizde oluşur. Görüntü halinde gözümüzde görünürler. İstersek rüyamızı sonuna kadar devam ettirebiliriz. 
Alya: Gerçekte olmadığı için çok iyi. Lokum çok ağladı anne😔 (Gerçek olmadığını farkettiği an 💕)
Damla: Peki devam ettirelim mi? Lokumun gözüne bastın. Sonra ne yaptın? (Yapardın cümle kalıbı onu dağıtır bu sebeple ne yaptın? Sorusuyla konsantrasyonunu korumuş oldum)
Alya: Çabuk çabuk sana söyledim. 
Damla: Ben de aldım Lokumu hemen kedi doktoruna götürdüm. Neydi adı?
Alya: Veteriner
Damla: Veteriner gözünü tedavi etti. Beyaz bir pamuklu bant yapıştırdı. Bir süre sonra tekrar ziyarete gittik. Veteriner bantı çıkardı. Vee..
Alya: İyileşmiş 😍 Eskisi gibi.. Alya bu diyolog biter bitmez keyiflendi, acıktığını ne giyeceğini falan konuşmaya başladı😊 👒🍎🍤☕️ ✅✅✅✅✅Şimdi ben hangi tekniği kullandım? Somutlaştırma ve tamamlama. Soyut rüyayı ona anlattırarak somutlaştırdım. Kötü bitmiş bir rüyayı mantıklı ve iyi bir sonla bitirmesini sağladım. 
Bu stratejileri 2 yıl önce aldığım "the whole brain child" eğitimimde öğrenmiştim. Hocalarım Daniel J.Siegel ve Tina Payne Bryson un kitabı Türkçeye de çevrilmiş. Merak edenler için kitabın ismi Bütün Beyinli Çocuk. 📖

Bu stratejileri ve çok daha fazlasını #çocuğumunkoçuyum aile eğitiminde detaylı olarak konuşuyoruz. Mayısta yeniden Damla Eğitim Danışmanlık merkezimizde eğitimlerimiz başlayacak. Eğitime gelemezseniz kitabı mutlaka okumanızı tavsiye ederim. 📖Sevgiler🙋🏻 #çocuğumunkoçuyumaileeğitimi #somutlaştırma #tamamlama #açıkklasörükapatalım 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı bekliyorum:) (anonim seçeneğini seçerek direkt yorum yapabilirsiniz)