3-6 Yaş Özel Gereksinimli Bireysel Farkındalık Etkinliği

Bu haftanın engelliler haftası olduğunu biliyor muyuz? 
Peki bu hafta kutlanır mı? Kutlanmazsa nasıl farkındalık yaratacağız? En güzel farkındalık sanırım geleceğin büyüklerinin farkındalığı😊
İşte size güzel bir çalışma örneği:
✅4 adet bebeği alın önününüze, toplayın öğrencilerinizi çocuklarınızı etrafınıza
✅Önce biraz espri yapın gülün yükseltin enerjilerini.. Öyle ciddi kasvetli bir konu değil bu çünkü😊
✅Bu çalışma bolca yaratıcı drama gerektiriyor bu sebeple siz de enerjinizi yüksek tutunuz🙋🏼🙆🏼🙅🏼
Hazırlık çalışmalarınız tamamsa çalışmamıza başlıyoruz: 
✅Bu ceketli erkek olan bebeğin gözleri görmüyor. Onunla nasıl anlaşacağım? Arkasına geçip konuşsam beni anlar mı? Hadi bir deneyelim. Kapatın gözlerinizi size birkaç şey söyleyeceğim bakalım beni anlayacak mısınız? "Merhaba ben Damla" Evet anladınız😊 Demek ki konuşmak işe yarıyor. Şimdi de ben gözlerimi kapatayım. Selim bana ceketli erkek bebeği verebilir misin? Bulamıyorum. Elime koyarsan iyi olur nerede tuttuğunu göremiyorum. Teşekkürler. Yüzüne dokunabilir miyim? Yüzünün neye benzediğini anlamak istedim. İzin verdiğin için teşekkürler. Artık seni yüzünden tanıyabilirim. Ellerim hiç bişeyi unutmaz😊🙌🏻

 Bu sarı saçlı kadın bebek ise duymuyor. Onunla nasıl anlaşacağım? Arkasına geçip konuşsam beni anlar mı? Hayır. Peki ne yapmam gerek? Önüne geçmeliyim değil mi? Evet konuşurken dudak hareketlerimden ne söylediğimi anlayabilir😊 Ellerimle de konuştuğum şeyi daha iyi anlatabilirim. Hadi deneyelim. Kapatın kulaklarınızı size birşeyler anlatacağım. Dudaklarıma iyi bakın👄 "Merhaba ben Damla" Evet anlayabildiniz tebrikler👏🏻👏🏻 Demek ki dudak ve el hareketlerim işe yaradı. 

✅Bu pembeli kız bebek ise konuşmuyor. Bazen çok hareketli oluyor. Sakin sakin oturmak onun için çok zor. Zıplararak rahatlıyor bazen de camdan bakarak. Bazen konuşmak istiyor ama aklına nasıl konuşacağı gelmiyor o zaman tuhaf sesler çıkarabiliyor. Bazen biz onu anlamayınca ağlıyor bağırıyor. Peki onunla nasıl anlaşacağız? Hadi bi deneyelim. Acaba ne istediğini bulabilecek miyiz? Arda: Kalem Taylan:Kağıt Ela:Anladım boya kalemi istiyor! Yavaşladı, sakinledi. Durdu. Evet başardık arkadaşlar. Boya kalemi istiyormuş😊 Demek ki uğraşırsak bulabilirmişiz😊
✅Bu sandaliyede oturan bebek ise yürümüyor. Bacak kasları zayıf olabilir. Peki onunla nasıl anlaşacağım? Tabi ya konuşarak😊 Beni her zaman dinlemeye hazırdır. Bazen cevap veremez heyecanlanabilir. Ama eminim zamanla benimle konuşmanın bir yolunu bulur. Konuşmak 👄ve dinlemek 👂🏻işe yarıyormuş. 

Yaşasın! Artık herkesle anlaşabiliyoruz😉

Bu çalışma boyunca "engelli" kelimesinin hiç geçmediğinin altını çizmek istedim. Çocuklar durumun ismiyle değil kendiyle ilgilidirler. Görme engelli demektense bu durumun özelliklerini keşfetmesini sağlamak çok daha şık olur ne dersiniz?

Yorumlar

Popüler Yayınlar