Çamur Evi 👧🏻👦🏼

Merhaba🙋🏻 
Uzun süredir böyle bir çamur evi yapmak istiyorduk çocuklarla😊 Sonunda yavaştan yaz geldi ve biz projemizi hayata geçirdik. 🌦🌥⛅️🌤☀️

Bu evin en sevdiğim özelliği herşeyin eski olması. Yani bu ev için, boya dahil hiçbişey için alışveriş yapmadık😉 

Burası aslında bir tür mud kitchen yani çamur mutfak projesi. Bu sebeple dedemizin kışın aldığı plastik mutfak baş köşede yerini aldı. Mutfağın yanındaki dev bir saksı aslında. İçine mutfak malzemelerini koyduk. Altı delik olduğu için yağmur yağınca içine su birikmiyor🌧

Burası evimizin yan cephesinde bir kuytu alan. Arka tarafta kaldığı için dışarıdan görünmüyor. Bu cesaretle evdeki mint yeşili boyayla duvarı boyadık🙈 Evet yaptık bunu, ev gibi görünsün istedik🏡
Haliyle duvarlara bişeyler asmak, olayı başka bir boyuta taşıdı. Kuşlu ferforje süs benim ev hediyem 😜


Ve işte buraya ben de bayıldım..

Eski kırık bir terapi salıncağını ve eski bir pimapen pencere çerçevesini lila rengine boyadık. Aslında evde başka büyük miktarda boya yoktu ondan bu renk😌Boyama istasyonu oldu burası🎨

Ortadaki eski plastik sehpada yemek yiyorlar. Evimizdeki yemek masasını hazırlamayı onlara öğretmek istiyorum ama boylarına yüksek geliyor. Bu yaz sofra düzenini burada çalışabiliriz diye umuyorum. 

Onlarla evcilik oynamak sanırım hayatım boyunca seveceğim bir etkinlik💕

Ve bu kısım ise tezgah kısmı. Alp böyle uzun alanlarda hayali oyunlar oynamayı çok sever. Tv ünitemizi bu iş için kullanıyor😒 Aynı işlevi görecek bu uzun tezgahı çok sevecek😊 Çitler geçen yıldan kalma🔁

Alp kum havuzunun en son halini henüz görmedi👦🏼. Ananesinde şuan.. Yarın gelince çok şaşıracak.😃

Burada çamurdan şekiller ve tabi yemek de yapıyorlar..
 Bu evde tek bir kuralımız var. Tezgahın üzerine çıkmak yok. Çünkü duvardan komşumuzun bahçesine düşebilirler, yan taraf oldukça derin😨 Bunu engellemek için içi taşlarla dolu kırmızı saksıları oraya yerleştirdim. Onlar oynarken stres yapıp onları da engellemekten hiç hoşlanmıyorum😔 
Böylece herkes güvende olur diye umuyorum. Boş olan saksıya çiçek ekmek istiyorlarmış🌺🌸 

Bunlar ise kırık dolap kapakları😊 
Danışmanlık merkezimizde kırılmıştı ve eve getirmiştim. Artık kara tahtaya terfi ettiler😎Alya ve Alp için bir örnek kara tahta olması büyük şans oldu👦🏼👧🏻 Bir tane fazla yoga matım vardı. Çıplak ayakla beton kısma basınca acıtır diye zemine onu koydum. Çok sevdiler💕

Ve burası da Alp in atış istasyonu👦🏼 Düşen toplar kocaman saksıya gidiyor😎
😉Basketbol potamız Sünger Bob'luydu ama biraz resmi yırtılmıştı, bu sebeple biraz değiştirdik. Bu evin sakinleri A harfiyle başlayan isimler taşıyorlar. Bu sebeple adil bir logo oldu sanki bu harf 🅰 😊

İşte böyle.. Uyduruktan bir hayal evi yaptık biz.. İlk misafirimiz İdil de çıplak ayaklarıyla en iyi şekilde ağırlandı efenim😊 


Maksat anı yaşamak olsun.. Kirlenmek güzeldir..

Yaprakların içine çamurdan dolmalar yapardım ben küçükken 😊💕 Bakalım bizimkilerden neler yiyeceğiz bu yaz.

Şimdi sizi sıkmak istemiyorum ama ellerdeki ve ayakların altındaki dokunma reseptörleri bu tip oyun alanlarında oldukça yoğun bilgi aktarıyor beyine. Yani hem rahatlıyor, hem de öğreniyor. Ve çocuklar böyle alanlarda oynadıkça huzurlu sakin ve uyumlu bireyler olma yolunda hızla ilerliyorlar. Üstelik biz büyükler için de çok keyifli. 
Bahçede balkonda böyle bir alan yaratmak istemezseniz kum havuzunolan oyun alanlarını tercih etmenizi tavsiye ederim. Çorapları çıkarıp biraz elektrik atmak herkese iyi gelecektir😉

Sevgiler💕








Yorumlar

Popüler Yayınlar