Akışta İki Minnak: Montessori At Home

Bazen aileler soruyor sürekli montessori çalışmaktan sıkılmıyor mu çocuklar okulda diye.. Montessori çalışmak derken tam olarak ne kasteddiklerini anlayamıyordum başlarda.. Araç çalışmaktan bahsediyorlarmış😊 Çalışma diyoruz ya, zorla masa başına oturtup çalıştırıyoruz sanıyorlarmış.. Bu araçlar onları hayatta en mutlu eden şeylerden biri 😍 Meşgul eden şeylere müthiş bayılır çocuklar.. Az önce bolca kudurdular birlikte👧🏻👦🏼.. Sonra Alp çalışmaya başladı bu şekilde, ben etrafı toplarken tepsisini alıp.. Alya Türkçe ödevini bitirdi diğerine geçmeden önce ona sabun rendeleme sürprizi yaptım.. Çok sevindi.. Elleri yorulmuştu yazmaktan.. Bu çalışmayla rahatlatıyor ellerini şuan aslında.. Şimdi kalkar bi salıncakta sallanır.. 2 portakal yer, ingilizce ödevine geçer😊 Ben atölyeyi oyun odasını düzenledim temizledim.. Bahar temizliği sayılır🌿🍃 Onlar saatlerdir kendileri bişeyler yapıyolar etrafımda.. Okulda da çok farklı değil günlük hayatları.. Kudurdukları dakikalar, hareketli dakikalar, regule olup çalıştıkları dakikalar, boş boş etrafa bakar gibi göründükleri aslında keyif yaptıkları dakikalar olur.. Arka arkaya ihtiyacını giderir çocuk.. Montessori eğitim sisteminde özgürlük dediğimiz bu akış halidir.. Ortamdaki yetişkin sakin ve huzurluysa onlar da huzurlu olurlar.. Yetişkin gerginse tansiyon yükselir, ses yükselir, sürekli uyarı uyarı duyar çocuk👂🏻.. Çocuklarımızın, öğrencilerimizin akışta olması için önce bizim akışta olmamız gerek.. Bunun için de neyse mevcut halimiz, ondan bir şekilde mutlu olmak gerek.. Aslında hepsi birbirine bağlı zincirleme etkiler.. 🎶💆🏼💕 #montessoriathome

Yorumlar

Popüler Yayınlar